Monday, October 18, 2010

Tertungkam

ketawa kecewa terpisah
jalan yang lurus kian berhalang
adakah semua ini yang  kau inginkan
ataupun hanya  mengejar dunia semata-mata
ku harap Kau masih percaya

Wassalam...Selamat pagi wahai manusia-manusia yang membaca belog aku...

Bila aku perhatikan gelagat2 manusia sejak akhir2 ni, aku rasa manusia makin Lose faith? hehe...Hilang semangat la...not lose faith yang lose faith tuh.....terdapat pelbagai cara untuk membuatkan kita hilang semangat..
Di antaranya adalah:

1) Bila putus cinta
--> yang nih paling hebat penangannya..sampai ada manusia boleh membunuh diri kerana putus cinta...dia kalah dengan perasaan itu kerana dia tidak yakin dengan dirinya dapat hidup tanpa cinta yang tidak kesampaian itu...sedangkan ramai jer boleh hidup dengan bahagia selepas putus cinta...kan aku dah cakap...don't you ever Lose Faith... kalau kamu putus cinta dengan seseorang...ada seorang lagi yang akan sayang padamu...Allah tak pernah putus harapan dalam memberikan  makhluknya kasih sayang...just SEARCH for it...

2) Bila Sahabat mengkhianati
--> Yang nih paling aku tak suka. Sebab aku tak suka khianati kawan aku sendiri. Yang mengkhianati kawan dia adalah seorang yang tidak layak digelar Kawan. Dia adalah seorang yang mudah hilang semangat.

3) Bila kita demam
--> time nih semua benda tak betul...makan tak sedap..mandi, air pulak sejuk...time nih rindu famili yang jauh dari sisi...aku tahu..kerana aku lebih jauh daripada familiku....aku....satu-satunya anak perempuan dan yang paling bongsu berada di perantauan...kadang2 aku pun tak faham macam mana aku boleh terlalu berdikari sebegini cara...dari kecik tak pandai berdikari...bila dah besar terus berada di tempat orang...membuatkan mak ayah aku risau..huhuhuhuhu...itulah aku...aku seorang yang pelik. Kesian my mum & dad.. Love them. oh man, I've got this feeling again...i want to cry..huhu

4) Bila kita sudah tidak percaya lagi
--> Pada Allah
--> Pada tuhan kamu
--> Cinta --> menjadi tidak setia = aku paling tidak suka

sehebat mana kamu...secantik mana kamu...bila perkara diatas melanda kamu...kamu akan tumbang..trust me..aku ada pesakit macam tuh...AKU contohnya..tapi tang bunuh diri tuh tak ler..aku nak hidup dowh..hehehehehe...aku bukanlah yang terbaik untuk kamu, kamu dan kamu...jika aku cakap aku sayang pada kamu...aku memang sayang..bila kamu tidak sayang padaku..aku tetap sayang...namun jika kamu rasa takut untuk mencintai aku, lebih baik jangan mencintai aku...aku adalah makhluk Allah yang sangat percaya akan wujudnya kasih sayang sebenar daripada manusia sebenar...


Tuhan kirimkan lah aku kekasih yang baik hati
yang mencintai aku dengan apa adanya
p/s: entry nih aku tujukan khas untuk AKU.. hehe..

No comments: