Thursday, September 23, 2010

kenapa Angsa???!!!!

Okey ...rupanya ada jugak yang sanggup buat entry untuk aku
KLIK sini
 ---------------------iklan kejap-------------------------------




huissshhh....
sebut je angsa atau ayam
aku surrender...
aku memang takut nak pegi kejar atau tangkap ayam...(angsaTakperludikejarkot)


aku tak geli dengan cacing tanah...
aku tak geli dengan pacat...
tapi..aku geli dengan ayam yang masih bergerak bebas..hahaha...
aku rasa...
mungkin aku lebih takutkan ayam daripada aku takutkan HANTU
yekot..
sebab Ayam kejar..kang dia patuk aku.,...(nayajeakukenapatuksiotjekan)

okey2...sebenarnya aku nak cerita pasal di Angsa nih...(siayampulakenterpremmasukblogakuyangcomelini)

waktu aku makan KFC dengan 2 jejaka tampanku, mereka duk cerita pasal angsa
aku pun tak faham
starting pasal ayam KFC berlarutan sampai ke ANGSA ??
issskkkk


dorang kata TAHI (bulehjugakkalaukaunakpanggiktaik) ANGSA sangat berbisa
sebab tuh Ular pun takut dengan bau tahi angsa..
pastu, dorang kata angsa tuh bertindak macam anjing...
wow..anjing ada paruh...hehehhe

Bila malam, Angsa tidak tidur..
BELIAU menjaga ayam dan itik yang berkeliaran ...
wow...macam the guardian la pulak kan?


pakcik ros merah menceritakan kesah angsa Jiran dia...
jiranokehbukanmakcikjualaiskrimyangdatangbertandang
so..Jiran dia nih bela angsa, ayam, itik (kalautaksilapIlaitikadakot) -----> takpahamdiamdiamsudah
pakcik ros merah kata,
petang-petang je memang si Angsa akan menjaga si ayam dan si Itik
sampaikan ada sekor ayam tuh tak reti bahasa nak balik "rumah"
si Angsa nih setia menunggu kat depan pagar "rumah"
tunggu si ayam dengan setia
tunggu si ayam balik ke "Pangkal Jalan".....fffuuusssyoooo

iisskkkk..tengah tengah aku menaip nih ada pulak lagu Ana Rafali..(akutakingatspellingnamadia)
Hujan bunga di Kuala Lumpur
apakata pasnih ana buat lagu Hujan turun Pelangi Tunggu Turn?
hahahhaa....sori...out of limit sudah...
okeh fine..
back to the story please...

back to the si Angsa tunggu si ayam balik "rumah"
si Angsa nih tunggu jugak...(iskkkkk....takretiletihkesiAngsanih)
kalau la ada manusia sesetia Angsa nih...bak kat aku...aku mau ngorat...cewaaahh

pakcik ros merah memerhatikan si Angsa nih dengan tekun sekali...
akhirnya..pakcik ros merah pegi mencari ayamdegiltaktaubalikrumahtuh ....
bila dah jumpa, pakcik ros merah letak tepi si Angsa.
mula la si Angsa tuh duk menghalau si ayam masuk reban...ssyuuhh syyuhh..



quack...quack...quack...bising tol ANGSA ni...
walaupun bising tapi Berbaloi baloi..hahahhaa


p/s: Jangan Bela Angsa kat Apartment pulak.. tapi ramai je yang bela "AYAM" kat Kondominum sejak zaman zaman akhir zaman...hehehee

2 comments:

Dona D. Doni said...

angsa betul lah kamu ni..

Huj@n said...

don~~ angsa tol la kamu jugak...