Sunday, August 8, 2010

Minda dan Jiwa ku yang agak sarat dengan kompleksitinya



semakin hari kompleks mindaku...
semakin hari semakin merapu ...
aku sedar bahawa diriku tidak sempurna....
aku sedar diriku hanya sebuah jasad yang mempunyai nyawa...
kadang-kadang ku fikirkan aku tidak akan mampu mengubah dunia ini...
namun...
aku pernah mengubah hidup hampir semua orang....
mungkin ada orang tidak faham....
ada orang tidak tahu....
apa yang aku lalui dengan apa yang mereka tahu, adalah berlainan sama sekali...
bukan aku bersedih...bukan aku ingin menangis...
airmata ini hanya untuk Allah s.w.t
biar apa pun mereka mengata tentang diriku...
aku sahaja tahu apa yang Allah bagi padaku...
jiwa ku meronta-ronta...
hati ku dihiris sembilu...
bila diriku ingin mencintai seseorang yang bernama LELAKI,
akan ada sesuatu yang akan menghalang...
Ya...mungkin Allah tahu...
apa yang terbaik untukku...
Dia tahu, aku tidak sesuai untuk berkasih sayang sebelum bernikah...waaaaa..ayat....hhhihihhiihi...SKEMA 
ya...setiap kali diriku cuba untuk mencintai seseorang, 
Naluri dan Firasatku menunjukkan sesuatu yang tidak menyenangkan...
Syaitan..syaitan...syaitan...
belum tiba masa...belum tiba masanya untuk diriku dicintai seorang Lelaki yang bergelar SUAMI.
aku tidak kemaruk....siapa yang tak ingin berumah tangga?
tetapi jika semua Lelaki hanya ingin menyedihkan hidup aku...
dimanakah lelaki yang akan bergelar SUAMI ku...?
Huzaifah Pernah mengajarkan sesuatu dalam hidupku...

P: u sehat?
Q: sehat ..alhamdulillah..P**...i sedih...
P: kenapa? ada orang buli u? 
Q: tak...i putus cinta...huhuhu
P: aisshh....cinta boleh putus? hahaha
Q: i serius la..
P: okey2..macam ni...u dah putus cinta kan?...so...sekarang nih...u simpan hati u..untuk SUAMI u saja...
Q: hurmmmm....
P: ingat taw...jangan bercinta bagai nak rak..kawen tak juga...lebih baik u tunggu Jodoh u..InsyaAllah suatu  
    hari nanti..U akan jumpa yang terbaik untuk diri u...
Q: Thanks P**....:)

mungkin ada yang mengatakan Hidup kena ENJOY...
ya...enjoy la...


cuma jangan sampai lupa Solat (peringatan untuk diri juga)..
jangan lupa berpuasa (kamu semua dah ganti belum????)
jangan lupa mengaji (rinduku pada PERKIM)
jangan suka tengking ibubapa (mak ayah aku jauh...jangan derhaka yer kawan2..)
cintailah sahabat seperti kau cintai diri sendiri..( i try my best...)

dan aku masih disini...
mencari kepastian dalam CINTA

 comel kan kalau aku pakai ini
hahaha

p/s: Selamat berpuasa wahai sahabat2 aku...semoga kita semua banyakkan beramal di Bulan Ramadhan yang akan menjelang tak lama lagi...maafkan aku jika terkasar bahasa...kerana aku sentiasa MEROYAN..hahaha...oopsss...sorry....:)

2 comments:

hILyAnI said...

kak qis..cntek la jubah tu..seyes...msti comel klu k.qis pkai..:)

Huj@n said...

umi~~ heheheh....umi pakai la....:)